Aggio, N. M., Cardoso, M. A., Zapparoli, H., Silveira, M. V., & Cortez, M. C. D. (2021). Formação de classes de equivalência e transferência de função em adultos com depressão. Acta Comportamentalia, 29(4), 155-174.
Albuquerque, A.R., Houmanfar, R.A., Freitas-Lemos, R. et al. (2021). Behavior Analysis of Culture in Brazilian Psychology Graduate Programs: A Literature Review. Behav. Soc. Iss. 30, 361–382. https://doi.org/10.1007/s42822-021-00056-0
Benatti, L.A., Vieira, S. V.G. , & Souza, D. H. (2021). Adaptações do Protocolo de Tomada de Perspectiva para crianças pré-escolares brasileiras. Acta Comportamentalia: Revista Latina de Análisis del Comportamiento, 29(2). http://revistas.unam.mx/index.php/acom/article/view/79612
Bianchi, P. H., Perez, W. F., Harte, C., & Barnes-Holmes, D. (2021). Effects of coherence on speaker preference and rule-following. Perspectivas em Análise do Comportamento. https://doi.org/10.18761/PAC.2021.v12.RFT.07
Bortoloti, R., Pinho, B. B. M., Oliveira, B. S., Andrade, C. D. P., Pacífico, L., & Huziwara, E. M. (2021). Investigação de vieses de gênero para brinquedos em adultos de duas faixas etárias por meio do Implicit Relational Assessment Procedure (IRAP). Perspectivas em Análise do Comportamento. https://doi.org/10.18761/PAC.2021.v12.RFT.04
Carvalho, F.C., de Rose, J.C. Experimental Investigation of Metaphorical Extension: A New Procedure. Psychol Rec 71, 319–324 (2021). https://doi.org/10.1007/s40732-020-00425-y
Conti, L. M. C., Postalli, L. M. M., & de Souza, D. D. G. (2021). Avalia o Formal e Conhecimento de Professores sobre o Letramento na Educa o Infantil. Estudos e Pesquisas em Psicologia, 21(4), 1728-1750. https://doi.org/10.12957/epp.2021.64043
Cortez, M. D., da Silva, L. F., Cengher, M., Mazzoca, R. H., & Miguel, C. F. (2021). Teaching a small foreign language vocabulary to children using tact and listener instruction with a prompt delay. Journal of Applied Behavior Analysis,55, 249-263. https://doi.org/10.1002/jaba.885
COTOSCK, K. R. et al. Engagement of Language and Domain General Networks during Word Monitoring in a Native and Unknown Language. Brain Sciences, v. 11, n. 8, p. 1063, 2021. https://doi.org/10.3390/brainsci11081063
COSTA, M. R. C. ; Guimarães, M. S. S. ; Keuffer, S. I. C. ; SILVA, Á. J. M. ; BARROS, R. S. ; Souza, C. B. A. . Estabelecendo recombinação generalizada de relações substantivo-verbo por meio de treino em matriz para crianças com Transtorno do Espectro Autista. INTERAÇÃO EM PSICOLOGIA (ONLINE), v. 25, p. 45-54, 2021.
Dal Ben, R., Souza, D. H., & Hay, J. F. (2021). When statistics collide: The use of transitional and phonotactic probability cues to word boundaries. Memory & Cognition, 1-11. https://doi.org/10.3758/s13421-021-01163-4
DIAS, G. C. B.; SILVEIRA, M. V.; BORTOLOTI, R.; HUZIWARA, E. M. (2021) Electrophysiological analysis of stimulus variables in equivalence relations. JOURNAL OF THE EXPERIMENTAL ANALYSIS OF BEHAVIOR, v. 115, p. 296-308. http://dx.doi.org/10.1002/jeab.664
FERNANDES, J. A.; OLIVEIRA JÚNIOR, A. P. de. CONHECIMENTO DE PROPRIEDADES DA MEDIANA E MÉDIA DE ALUNOS DO FINAL DO ENSINO MÉDIO. REVEMAT, v. 16, p. 1-18. https://doi.org/10.5007/1981-1322.2021.e82350
Flores, E.P., de Oliveira-Castro, J.M. & de Souza, C.B.A. How to Do Things With Texts: A Functional Account of Reading Comprehension. Analysis Verbal Behav 36, 273–294 (2020). https://doi.org/10.1007/s40616-020-00135-0
Fundinho, J. F., Ferreira-Alves, J., Braz, A. C., Del Prette, Z. A. P., & Del Prette, A. (2021). Measuring social skills: cultural adaptation and validation of the SSI-Del Prette. The Journal of Adult Protection. https://doi.org/10.1108/JAP-03-2021-0012
Gandolfine, M., Canosa, A. C., & de Alcantara Gil, M. S. C. (2021). Oportunidades de desenvolvimento oferecidas pela mãe vidente em interação com sua criança cega durante a alimentação. Benjamin Constant, 27(63), 1-22.
Garcia, R. V. B., Menotti, A. R. S., Donadeli, J. M., de Souza Aran, M. A., & dos Santos Carmo, J. (2021). Transtorno do espectro autista: capacitação de professores para atividades escolares em grupo. Psicologia da Educação, (52), 74-85. https://doi.org/10.23925/2175-3520.2021i52p74-85
Godoy, M. A. B., & de Alcantara Gil, M. S. C. (2021). A aten o compartilhada em crianças pequenas com deficiência visual. Benjamin Constant, 27(63), 1-14.
GOMES, C. G. S., SILVEIRA, A. D., ESTRELA, L. P. C. B, FIGUEIREDO, A. L. B., OLIVEIRA, A. Q., & OLIVEIRA, I. M. (2021). Efeitos do Uso de Tecnologias da Informação e Comunicação na Capacitação de Cuidadores de Crianças com Autismo. Revista Brasileira de Educação Especial, 27, e0085. Epub March 22, 2021. https://dx.doi.org/10.1590/1980-54702021v27e0085
Guazi, T. S., Almeida-Verdu, A. C. M., & Cortes, M. C. D. (2020). A correspondência não-verbal e verbal na ciência: uma discussão sobre integridade na pesquisa. Revista Brasileira de Terapia Comportamental e Cognitiva,22,1-22. https://doi.org/10.31505/rbtcc.v22i1.1440
Guimarães, M. S. S. ; Silva, Á. J. M. ; Keuffer, S. I. C. ; Martins, T. E. M. ; Souza, C. B. A. ; Barros, R. S. (2021). Treinamento de profissionais para implementação de Ensino por Tentativas Discretas a crianças diagnosticadas com Transtorno do Espectro Autista. Acta Comportamentalia, v. 29, p. 81-98. http://revistas.unam.mx/index.php/acom/article/view/79614
Gutierrez-Gomez, G. ; Paez-Ardila, H. ; Silva, A. J. M. (2021) ; Gouveia Jr., A. . Observar e quantificar: como fazer um etograma. BIOTA AMAZÔNIA, v. 11, p. 96. tp://dx.doi.org/10.18561/2179-5746/biotaamazonia.v11n1p96-101
Hanna, E.S., & Blackman, D.E. (2021). Behavioral effects of changeover delays in a concurrent-chains schedule with different delays and magnitudes of reinforcement. Brazilian Journal of Behavior Analysis, 17(1), 1-9. http://dx.doi.org/10.18542/rebac.v17i1.10629
Harte, C., Barnes‐Holmes, D., Moreira, M., de Almeida, J. H., Passarelli, D., & de Rose, J. C. (2021). Exploring a Training IRAP as a single participant context for analyzing reversed derived relations and persistent rule‐following. Journal of the Experimental Analysis of Behavior. https://doi.org/10.1002/jeab.671
Kienen, N., Panosso, M. G., Nery, A. G. S., Waku, I., & dos Santos Carmo, J. (2021). Contextualização sobre a Programação de Condições para Desenvolvimento de Comportamentos (PCDC): Uma experiência brasileira. Perspectivas Em Análise Do Comportamento. https://doi.org/10.18761/PAC.2021.jul110
Kusano, M. E., & Schmidt, A. (2022). Teaching Motor Responses to a Child with Trisomy 18: A Preliminary Study. Behavioral Interventions, online first.
Maressa P. N. Braga-Bispo; Laércia Abreu Vasconcelos & Mayana Borges da Cunha (2021). Efeito de consequências culturais sobre culturantes no jogo de Puniçãoaltruísta com crianças. Revista Brasileira de Terapia Comportamental e Cognitiva, Edição Especial sobre Jogos.
Mizael, T.M., de Almeida, J.H., Roche, B. et al. Effectiveness of Different Training and Testing Parameters on the Formation and Maintenance of Equivalence Classes: Investigating Prejudiced Racial Attitudes. Psychol Rec 71, 265–277 (2021). https://doi.org/10.1007/s40732-020-00435-w
Moreira, M., de Almeida, J. H., & de Rose, J. C. (2021). The Impact of Career Choice on the Implicit Gender–Career Bias Among Undergraduate Brazilian Students. Behavior and Social Issues, 1-16. https://doi.org/10.1007/s42822-021-00075-x
Oliveira, C. S. R. ., de Almeida, J. H., Bortoloti, R., de Oliveira, T. P. ., & Huziwara, E. M. . (2021). Um estudo sobre o responder relacional de comparação com base na aceitação de substâncias psicoativas utilizando o IRAP. Perspectivas Em Análise Do Comportamento, 12(1). https://doi.org/10.18761/PAC.2021.v12.RFT.06
OLIVEIRA JÚNIOR, A. P. de.; CARDOSO, K. M. El cuento histórico para la enseñanza de la probabilidad en la educación primaria en Brasil. Revista Venezolana de Investigación en Educación Matemática, v. 1, p. e202111, 2021. https://doi.org/10.54541/reviem.v1i1.3
OLIVEIRA JÚNIOR, A. P.; SILVA, H. G. Atitudes de alunos de Licenciatura em matemática em relação à Matemática e o desempenho acadêmico. Revista de Educação, Ciências E Matemática, v.11, p.1 - 21, 2021. http://publicacoes.unigranrio.edu.br/index.php/recm/article/view/5677
OLIVEIRA JÚNIOR, A. P.; DOS SANTOS, P. G. The use of technological resources in teacher training as a contribution to teaching statistics, probability and combinatorial analysis at the National Meeting of Mathematical Education in Brazil. International Journal of Engineering, Management and Humanities, v.2, p.109 - 121, 2021. http://ijemh.com/issue_dcp/The%20use%20of%20technological%20resources%20in%20teacher%20training%20as%20a%20contribution%20to%20teaching%20statistics,%20probability%20and%20combinatorial%20analysis%20at%20the%20National%20Meeting%20of%20Mathematical%20Education%20in%20Brazil.pdf
PAVEZI, M.; BENITEZ, P.; CASAGRANDE, R. O CAMPO ACADÊMICO DA EDUCAÇÃO ESPECIAL COMO PONTO DE ENCONTRO ENTRE UNIVERSIDADE E ESCOLA. Olhar de Professor, v. 24, p. 1-18, 2021. https://doi.org/10.5212/OlharProfr.v.24.19859.093
Picharillo, A. D. M., & Postalli, L. M. M. (2021). Ensino de Relações Numéricas Por Meio da Equivalência de Estímulos para Crianças com Transtorno do Espectro do Autismo. Revista Brasileira de Educação Especial, 27. http://dx.doi.org/10.1590/1980-54702021v27e0105
Quintão, C. S., Aiello, A. L. R., & de Alc ntara Gil, M. S. C. (2021). Avaliação do desenvolvimento de crianças com baixa visão. Benjamin Constant, 27(63), 1-16.
Regacone, S. F., Alvarenga, K. F., Zabeu-Fernandes, J. S., Moret, A. L. M., Oliveira, E. B., Bicas, R. C. S., & Costa, O. A. (2020). Hearing and oral language skill development in children with unilateral and simultaneous bilateral cochlear implants in the first year of device use. Annals of Pediatrics and Child Health.
Rezende, M.C., Bast, D.F., Huziwara, E.M. et al. The Implicit Relational Assessment Procedure as a Measure of Hopelessness in the Elderly: An Exploratory Study. Psychol Rec 71, 313–317 (2021). https://doi.org/10.1007/s40732-020-00406-1
Santos, E. L. N., Trindade, E. N., & Souza, C. B. A. (2021). Observação de pareamento de estímulos e instrução com múltiplos exemplares: efeitos sobre respostas de ouvinte e falante de crianças com TEA. Revista Educação Especial, 34, 8-1. https://periodicos.ufsm.br/educacaoespecial/article/view/42047/html
Santos, W. M., & de Albuquerque, A. R. (2021). Efeito do Destaque de Palavras em Tarefas Escolares sobre Comportamentos Típicos do TDAH. Psicologia: Teoria E Pesquisa, 37. https://doi.org/10.1590/0102.3772e37302
Schmidt, A., Ayoub, M. F., Souza, Y. L. P., Guimarães, A. T. B., & Foss, M. P. (2021). COVID-19 pandemic and mental health of a sample of Brazilian caregivers of people with dementia. Dementia & Neuropsychologia, 15, 448-457.
Silva, S. C. M., Benitez, P., Zaine, I., Domeniconi, C., Pimentel, M. D. G. C., da Hora Rodrigues, K. R., & Pontes, L. B. (2021). Recursos Tecnológicos e Engajamento Parental: estratégias comportamentais para realização de atividades de estimulação com filhos com Transtorno do Espectro do Autismo. Contextos Clínicos, 14(2). https://doi.org/10.4013/ctc.2021.142.05
SILVA, R. F. P.; Jaeger, A. (2021). False reports of an accomplice in a crime scene: conformity effects on memory confidence and accuracy. PSICO-USF (IMPRESSO), v. 26, p. 153-163. https://www.scielo.br/scielo.php?script=sci_arttext&pid=S1413-82712021000100153&tlng=en
Silva, J. M., Angelo, T. C. S., Costa, O. A., Ventura, L. M. P., Yamaguti, E. H., & Moret, A. L. M. (2020). Satisfação auditiva e qualidade de vida nos primeiros seis meses de uso do implante coclear em adultos pós-linguais. Revista Brasileira de Qualidade de Vida (RBQV), 12, 1-19.
Silva, R. L. F., Carneiro, L. A., Ney, D. B., Duarte, L. A., Moret, A. L. M., Salimon, A., Angelo, T. C. S., Medina, C., Albano, D. M., Abramides, D. V. M., Frederigue-Lopes, N. B., & Jacob, R. T. S. (2020). A autoadvocacia como prática de empoderamento de adolescentes com deficiência auditiva: um estudo piloto. AUDIOLOGY - COMMUNICATION RESEARCH (ACR), 25, e2324. https://doi.org/10.1590/2317-6431-2020-2324
SILVEIRA, M. V.; CAMARGO, J. C.; AGGIO, N. M.; RIBEIRO, G. W.; CORTEZ, M. D.; YOUNG, M. E.; DE ROSE, J. C. The influence of training procedure and stimulus valence on the long-term maintenance of equivalence relations. BEHAVIOURAL PROCESSES, v. 185, p. 104343, 2021. http://dx.doi.org/10.1016/j.beproc.2021.104343
Silveira, M. V., Silvestrin, M., Vilela, E. C., de Rose, J. C., Arntzen, E., & Caetano, M. S. (2021). Equivalence relations do exist before they are tested: Confirmatory evidence revealed by EEG measurements. Journal of the Experimental Analysis of Behavior, 115(1), 284-295. https://doi.org/10.1002/jeab.662
Soares Jr., R.S., Lukasova, K., Carthery-Goulart, M., Sato, J.R. (2021)Student’s Perspective and Teachers’ Metacognition: Applications of Eye-Tracking in Education and Scientific Research in Schools. Frontiers in Psychology, v. 12. 10.3389/fpsyg.2021.673615
Souza, A. C., Benitez, P., & Carmo, J. S. (2021). Diretrizes de acessibilidade de interfaces digitais para pessoas com Transtorno do Espectro Autista: uma revisão integrativa de literatura. Revista Educação Especial, 34, 29-1. http://dx.doi.org/10.5902/1984686X62649
Souza, Y. L. P., & Schmidt, A. (2021). Characterization of behavioral symptoms of older adults with neurocognitive disorder by the report of informal caregivers. Paidéia, 31, e3130.
Souza, D. H., Suárez, S., & Koenig, M. A. (2021). Selective Trust and Theory of Mind in Brazilian Children: Effects of Culture or Socioeconomic Background?. Journal of Cognition and Development, 1-16. https://doi.org/10.1080/15248372.2020.1867553
TREVISAN, D.; ARAUJO, F. A. B.; BENITEZ, P.; GOIS, J. P. A Scalable and Customizable Multimedia Framework for Behavioral Intervention. Journal of Computers in Education, v. 1, p. 1-25, 2021. http://dx.doi.org/10.1007/s40692-020-00181-6
TREVISAN, D.; BENITEZ, P.; GOIS, J. P.; ELIAS, N. C. Aplicativos para intervenção comportamental com estudantes com Transtorno do Espectro do Autismo. Revista Brasileira de Informática na Educação (RBIE), v. 29, p. 1487, 2021.
Vasconcelos, L. A.,Hanna, E. S., Souza, D. G., Abreu-Rodrigues, J., Feitosa, M. A. G. & Oliveira-Castro, J. (2021). Obituary: João Claudio Todorov (1941–2021) In Memoriam. Psychology & Neuroscience - American Psychological Association.
https://www.apa.org/pubs/journals/pne/obituary-joao-claudio-todorov