Amd, M., Machado, A., de Oliveira, M. A., Passarelli, D. A., & De Rose, J. C. (2019). Effects of Nodal Distance on Conditioned Stimulus Valences Across Time. Frontiers in psychology, 10.
Andalécio, A. C. G. S. A., Gomes, C. G. S., Silveira, A. D., Oliveira, I. M., & Castro, R. C. (2019). Efeitos de 5 Anos de Intervenção Comportamental Intensiva no Desenvolvimento de uma Criança com Autismo. Revista Brasileira de Educação Especial, 25(3), 389-402.
Apgáua, L. T., & Jaeger, A. (2019). Memory for emotional information and alexithymia A systematic review. Dementia & neuropsychologia, 13(1), 22-30.
Araujo, J. A. M. R., Veras, A. B., & Varella, A. A. B. (2019). Breves Considerações Sobre a Atenção à Pessoa com Transtorno do Espectro Autista na Rede Pública de Saúde. Revista Psicologia e Saúde, 11(1), 98.
Balog, L. C., Cortez, M. D., Domeniconi, C., & de Rose, J.C. (2019). Eficácia do treino de correspondência na aquisição de autorrelatos acurados de acertos e erros em tarefa de leitura. Acta Comportamentalia: Revista Latina de Análisis del Comportamiento, 27(3).
Barth, C. A., Ramos, C. C., da Silva Barros, R., & Costa, T. D. (2019). Explorando variáveis que afetam a adesão e a qualidade da tarefa de descrever competências utilizando guias instrucionais e oficinas de mapeamento. Interação em Psicologia, 23(1).
Bettio, C. D. B., Bazon, M. R., & Schmidt, A. (2019). Fatores de risco e de proteção para atrasos no desenvolvimento da linguagem. Psicologia em Estudo, 24.
Bonagamba, C., & Schmidt, A. (2019). Leitura compartilhada de histórias e aprendizagem de palauras em crianças típicas e com Síndrome de Down. Avances en Psicología Latinoamericana, 37(1), 73-88.
Bortoloti, R., De Almeida, R. V., & de Rose, J. C. (2019). Emotional faces in symbolic relations: A happiness superiority effect involving the equivalence paradigm. Frontiers in psychology, 10, 954.
Canovas, D. de S., Queiroz, A. C. M., Debert, P., & Hübner, M. M. C. (2019). Reading Words Using the Go/No-Go Procedure with Compound Stimuli with Preschool Children. The Psychological Record, 1–13.
Canovas, D. S., Debert, P., & Miguel, C. F. (2019). Simple discrimination training with differential responses to establish functional and equivalence classes with preschool children. Journal of the experimental analysis of behavior, 111(1), 59-74.
Carrilho, C. G., Cougo, S., Bombassaro, T., Varella, A. A. B., Alves, G. S., Machado, S., ... & Nardi, A. E. (2019). Early Trauma and Cognitive Functions of Patients With Schizophrenia. Frontiers in psychiatry, 10, 261.
Castro, J., & Freitas, C. (2019). Cultura do estupro: considerações sobre violência sexual, feminismo e Análise do Comportamento (Rape culture: considerations on sexual violence, feminism and behavior analysis) The effect of the establishment of equivalent stimulus relations on the attribution of responsibility to rape victims. Acta Comportamentalia, 27(1), 109-126.
Cedro, Á. M., Borges, J., Diniz, M. L. N., Rodrigues, R. M., Rico, V. V., Leme, A. C., & Huziwara, E. M. (2019). Evaluating Concept Formation in Multiple Exemplar Training with Musical Chords. The Psychological Record, 1-13.
Cortez, M. D., dos Santos, L., Quintal, A. E., Silveira, M. V., & de Rose, J. C. (2019). Learning a foreign language: Effects of tact and listener instruction on the emergence of bidirectional intraverbals. Journal of Applied Behavior Analysis, 559.
Cortez, M. D., F Miguel, C., & de Rose, J. C. (2019). O papel de diferentes audiências na acurácia do relato verbal de crianças. Acta Comportamentalia: Revista Latina de Análisis del Comportamiento, 27(3).
Cravo, F. A. M., & Almeida-Verdu, A. C. M. (2019). Evaluation of school performance after exposure to a computerized reading and writing program. Revista Psicologia Da Educação, 1(47).
de Oliveira Souza, G., da Silva, S. R., Benitez, P., de Vasconcellos, E. L., Fornaciari, D. M., Domeniconi, C., & de Hollanda Souza, D. (2019). Effects of Gender and Body Weight on Children’s Peer Choice During Physical Activities. Behavior Analysis in Practice, 1-7.
de Rose, J. C. (2018; publicado em 2019). Comportamento Verbal e Correspondência no Filme Rashômon. Perspectivas em Análise do Comportamento, 9(2), 212-223.
de Souza Jr, G. N., dos Santos Brito, Y. P., Tsutsumi, M. M. A., Marques, L. B., Goulart, P. R. K., Monteiro, D. C., & de Santana, Á. L. (2018). The Adventures of Amaru: integrating learning tasks into a digital game for teaching children in early phases of literacy. Frontiers in psychology, 9.
Dias, T. P., Gisel Casali, I., & AP Del Prette, Z. (2019). Automonitoria na competência social: Análise das classes e indicadores comportamentais. Acta Comportamentalia: Revista Latina de Análisis del Comportamiento, 27(3).
do Espírito-Santo, R. R. B., Dias, G. C. B., Bortoloti, R., & Huziwara, E. M. (2019). Effect of the number of training trials on the event-related potential correlates of equivalence relations. Learning & behavior, 1-13.
dos Santos, S. L., & de Rose, J. C. (2019). Influence of Cartoon Characters on Children’s Food Preference Via Transfer of Functions. The Psychological Record, 69(2), 153-163.
Endemann, P. (2019). A resposta de observação e os estudos sobre a discriminação nas décadas de 1930 e 1940. Interação em Psicologia, 23(1)
Espírito-Santo, R. R. B., Rico, V. V., & Huziwara, E. M. (2019). Efeitos do overtraining na formação de classes de estímulos equivalentes em estudantes universitários (Effects of overtraining on the formation of stimulus equivalence classes in college students). Acta Comportamentalia 27(1).
Fidêncio, V. L. D., Jacob, R. T. D. S., Tanamati, L. F., Bucuvic, É. C., & Moret, A. L. M. (2019). Electroacoustic verification of frequency modulation systems in cochlear implant users. Brazilian journal of otorhinolaryngology, 85(2), 162-169.
Fontanesi, S. R. O., & Schmidt, A. (n.d.). Ensino de relações condicionais por pareamento auditivo-visual e exclusão para uma idosa com afasia fluente (Teaching of conditional relations by auditory-visual pairing and exclusion to an elderly woman with fluent aphasia). Acta Comportamentalia 27(1).
Gomes, C.G.S., de Souza, D.G., Silveira, A. D., Rates, A. C., Paiva, G. C.C., & Castro, N.P. (2019). Efeitos de Intervenção Comportamental Intensiva Realizada por Meio da Capacitação de Cuidadores de Crianças com Autismo. Psicologia: Teoria e Pesquisa, 35, e3523. Epub October 24, 2019
Gonçalves Neto, J. U., Del Prette, A., & AP Del Prette, Z. O lugar das variantes linguísticas no Treinamento de Habilidades Sociais. Acta Comportamentalia: Revista Latina de Análisis del Comportamiento, 27(2).
Henklain, M. H., Haydu, V. B., Carmo, J. S., Muniz, M., & Perez, W. F. (2019). Expanding the evidence of content validity for the Teacher Behavior Checklist using the IRAP. The Psychological Record, 69(2), 205-214.
Kovac, R., Perez, W. F., & Meyer, S. B. (2019). Efeitos de uma Metáfora na Transformação de Funções de Estímulos. Revista Brasileira de Terapia Comportamental e Cognitiva.
Martins Filho, A., Piovezan, P., Silva, J. A., Alaiti, R. K., Debert, P. (2019). Transferência de função por meio de treino discriminativo e contiguidade temporal entre estímulos. Acta Comportamentalia: Revista Latina de Análisis del Comportamiento, 27(3).
Merlin, A. M. B., Almeida-Verdu, A. C. M., Neves, A. J. D., Silva, L. T. D. N., & Moret, A. L. M. (2019). Ensino por múltiplos exemplares e integração de comportamentos de ouvinte e falante com unidades sintáticas substantivo-adjetivo em crianças com DENA e IC. In CoDAS (Vol. 31, No. 3). Sociedade Brasileira de Fonoaudiologia.
MILLAN, A. E., & POSTALLI, L. M. M. (2019). Ensino de Habilidades Rudimentares de Leitura para Alunos com Autismo. Rev. bras. educ. espec, 25(1), 133-154.
Moreira, B. F. T., Pinto, T. S. S., Starling, D. S. V., & Jaeger, A. (2019). Retrieval practice in classroom settings: a review of applied research.In Frontiers in Education (Vol. 4, p. 5). Frontiers.
Ribeiro-de-Souza, L. M., de Carvalho Gomes, M. L., de Assis Silva, J., Santos-Carvalho, L. H. Z., Martone, M. C. C., & dos Santos Carmo, J. (2019). Oficinas sobre transtorno do espectro autista para pais, cuidadores e profissionais: análise de uma experiência. Revista Educação Especial, 32, 8-1.
Santos, J. J. D. S., Sella, A. C., & Ribeiro, D. M. (2019). Delineamentos intrassujeitos na avaliação de práticas psicoeducacionais baseadas em evidência. Psicologia em Estudo, 24.
Scienza, L., de Carvalho, M. P., Machado, A., Moreno, A. M., Biscassi, N., & de Souza, D. D. G. (2019). Simple discrimination in stingless bees (Melipona quadrifasciata): Probing for select‐and reject‐stimulus control. Journal of the experimental analysis of behavior, 112(1), 74-87.
Silveira, M. V., Sbrocco, G., Sarmento, R. S., Cortez, M. D., Ramos, C. F., & de Rose, J. C. (2019). The use of n400 in studies of stimulus equivalence: a review of methods and parameters. Revista Brasileira de Análise do Comportamento, 14(1).
Soares-Filho, P. S. D., de Carvalho, L. M., de Moraes Hamasaki, E. I., Campos, H. C., Perez, W. F., Arntzen, E., & Tomanari, G. Y. (2019). Manual-Observing Procedure: an Alternative to the Investigation of Stimulus Control and Equivalence Classes in Matching-to-Sample. The Psychological Record, 69(2), 165-174.
Starling, D. S. V., Moreira, B. F. T., & Jaeger, A. (2019). Retrieval practice as a learning strategy for individuals with Down syndrome A preliminary study. Dementia & neuropsychologia, 13(1), 104-110
Varella, T. T., Reyes, M. B., Caetano, M. S., & de Camargo, R. Y. (2019). A model for the peak-interval task based on neural oscillation-delimited states. Behavioural Processes, 168, 103941.
Vaz, A. M., & Schmidt, A. (2019). Learning of Pseudowords by Children of Different Ages in a Shared Book Reading Context. Paidéia (Ribeirão Preto), 29.