Aggio, N. M., & Rose, J. C. D. (2018). Failure to Produce False Memories Through the Stimulus Equivalence Paradigm. Paidéia (Ribeirão Preto), 28.
Aggio, N. M., Ducatti, M., & de Rose, J. C. (2018). Cognition and language in dementia patients: Contributions from behavior analysis. Behavioral Interventions, , 33(3), 322-335
Aguiar, J. C. D. S., Matias, M., Barham, E. J., Fontaine, A. M. G. V., & Del Prette, Z. A. P. (2018). An initial study of the internal validity of the portuguese adaptation of the marital social-skills inventory. Estudos de Psicologia (Campinas), 35(3), 275-285.
Alves, M. S., de Melo, R. M., & Hanna, E. S. (2018). Classes de equivalência: Efeitos de estímulo redundante e da ordem dos testes. Psicologia: Teoria e Pesquisa, 33(1).
Amd, M., de Oliveira, M. A., Passarelli, D. A., Balog, L. C., & de Rose, J. C. (2018). Effects of orientation and differential reinforcement II: Transitivity and Transfer across five-member sets. Behavioural Processes, 150, 8-16.
Bandeira de Melo, I. O., Cunha Vilela, E., Machado, K. R., Torres, M. D. A., Gurgel Tiso, F., Moreira Cedro, Á., & Massayuki Huziwara, E. Efeitos de tarefas de exclusão e fading no ensino de relações auditivo-visuais. Acta Comportamentalia: Revista Latina de Análisis del Comportamiento, 26(3)
Barne, L. C., Sato, J. R., de Camargo, R. Y., Claessens, P. M., Caetano, M. S., & Cravo, A. M. (2018). A common representation of time across visual and auditory modalities. Neuropsychologia, 119, 223-232
Benatti, L. A., & de Hollanda Souza, D. (2017). Eu sou o que me dizem que sou? Zombaria, Habilidades Sociais e Autoconceito. Estudos e Pesquisas em Psicologia, 17(1), 85-102.
Benedito, C. M., Nogueira, S. C., & Souza, D. H. (2018). Qual é a graça?: Humor e teoria da mente em desenvolvimento. Psicologia em Estudo, (23), 1-14.
Benitez, P., & Domeniconi, C. (2018). Actuación del psicólogo en la inclusión escolar de estudiantes con autismo y deficiencia intelectual. Psicologia Escolar e Educacional, 22(1), 163-172.
Benvenuti, M. F. L., de Toledo, T. F. N., Simões, R. A. G., & Bizarro, L. (2018). Comparing illusion of control and superstitious behavior: rate of responding influences judgment of control in a free-operant procedure. Learning and Motivation, 64, 27-33.
Benvenuti, M. F. L., de Toledo, T. F. N., Velasco, S. M., & Duarte, F. M. (2018). Behavior and illusions: a model to study superstition in a participant replacement experiment. Psicologia: Reflexão e Crítica, 31(1), 17.
Brasilense, I. C. D. S., Flores, E. P., Barros, R. D. S., & Souza, C. B. A. D. (2018). Aprendizagem observacional em crianças com autismo: efeitos do ensino de respostas de monitoramento via videomodelação. Psicologia: Teoria e Pesquisa, 34, e3424.
Calado, J. I. F., Assis, G. J. A., Barboza, A. A., & Barros, R. S. (2018). Emergência de relações auditivo-visuais via treino por CRMTS para crianças com TEA. Acta Comportamentalia, 26(3), 347-362.
Campos, J. R. (2018). Relações entre depressão, habilidades sociais, sexo e nível socioeconômico em grandes amostras de adolescentes. Psicologia: Teoria e Pesquisa, 3
Canovas, D. S., Debert, P., & Miguel, C. F. (2019). Simple discrimination training with differential responses to establish functional and equivalence classes with preschool children. Journal of the experimental analysis of behavior, 111(1), 59-74.
Carvalho, L. C., dos Santos, L., Regaço, A., Braga, T., Silva, R. F., de Souza, D. G., & Sandaker, I. (2018). Cooperative responding in rats maintained by fixed- and variable-ratio schedules. Journal of the Experimental Analysis of Behavior,110(1), 105-126.
Costa, G. M., Rossi, N. F., & Giacheti, C. M. (2018, July). Desempenho de falantes do português brasileiro no “Test of Narrative Language (TNL)”.In CoDAS (p. e20170148).
Cravo, F. A. M., & Verdu, A. C. M. A. (2018). Avaliação de desempenho escolar após exposição a um programa informatizado de leitura e escrita. Psicologia da Educação. Programa de Estudos Pós-Graduados em Educação: Psicologia da Educação. ISSN 2175-3520, (47).
Cravo, F. A. M., Almeida-Verdu, A. C. M., Silva, L. T. D. N., & Moret, A. L. M. (2018). Ensino de repertórios expressivos a crianças usuárias de implante coclear: uma revisão de literatura. Revista Brasileira de Educação Especial, 24(4), 551-566.
Cruz, K. R. S. D., & Melo, R. M. D. (2018). Emparelhamento por identidade e TEA: efeito de pares de estímulos idênticos como consequência de pareamentos corretos. Trends in Psychology, 26(2), 669-702.
Dias, T. P., Del Prette, A., & Del Prette, Z. A. (2018). Construção de um recurso para avaliar e promover automonitoria visando à competência social na infância. Psico, 49(3), 222-230.
Domeniconi, C., & Gràcia, M. (2018). Efectos de una intervención siguiendo el modelo enfocado en la familia para promover avances en el desarrollo del lenguaje de los niños. Revista de Investigación em Logopedia, 8 (2).
dos Santos, S. L., & de Rose, J. C. (2019). Influence of Cartoon Characters on Children’s Food Preference Via Transfer of Functions. The Psychological Record, 69(2), 153-163.
Fernandes, E. S., Toyoda, J. Y. R., Hespanhol, N. T., da Silva, V. N., Martins Filho, A., & Debert, P. (2018). Matching de identidade com estímulos compostos e a emergência de relações simbólicas envolvendo música clássica e expressões faciais. Revista Brasileira de Análise do Comportamento, 14(1).
Ferreira, B. C., Del Prette, Z. A. P., & Del Prette, A. (2018). Expressão facial de emoções de crianças com deficiência visual e videntes: diferentes procedimentos de evocação, registro e avaliação obtidos em uma intervenção. Estudos e Pesquisas em Psicologia, 18(1), 282-302.
Fonteles, C. S. R., Marques Ribeiro, E., Sales Aragão Santos, M., Ferreira Pequeno Leite, R., Sales Assunção, G., Monteiro, A. J., ... & Pamplona de Góes Cavalcanti, L. (2018). Lingual frenulum phenotypes in brazilian infants with congenital Zika syndrome. The Cleft Palate-Craniofacial Journal, 55(10), 1391-1398.
França-Freitas, M. L. P., Del Prette, A., Del Prette, Z. (2018). Dotação, habilidades sociais e bem-estar subjetivo [Giftedness, social skills, and subjective well-being]. Arquivos Brasileiros de Psicologia, 69, 133-149.
Franklin, A. M., Giacheti, C. M., Silva, N. C. D., Campos, L. M. G., & Pinato, L. (2018). Correlação entre o perfil do sono e o comportamento em indivíduos com transtorno específico da aprendizagem. In CoDAS (Vol. 30, No. 3, pp. e20170104-e20170104).
Gomides, M. R. D. A., Martins, G. A., Alves, I. S., Júlio-Costa, A., Jaeger, A., & Haase, V. G. (2018). Heterogeneity of math difficulties and its implications for interventions in multiplication skills. Dementia & neuropsychologia, 12(3), 256-263.
Grecco, M. K., Almeida-Verdu, A. C. M., & Buffa, M. J. M. B. (2018). Treinamento parental de ensino de comportamento verbal para crianças usuárias de implante coclear: uma intervenção com mães. Boletim-Academia Paulista de Psicologia, 38(95), 218-229.
Gris, G., de Souza, S. R., & dos Santos Carmo, J. (2018). Efeitos de um dominó digital adaptado sobre resolução de problemas de adição. CES Psicología, 11(2), 111-127.
Guerra, B. T., Almeida_Verdu, A. C. M., Pessenda, B., & Alvarez, M. F. C. (2018). Ensino de repertórios requisitos e os efeitos sobre comportamentos incompatíveis com aprendizagem em crianças com Transtorno do Espectro Autista. Psicologia Revista (PUC-SP), 27 (2), 377-400.
Guerra, L. L., & Del Prette, Z. P. (2018). Habilidades sociais educativas de cuidadores de crianças institucionalizadas. Arquivos Brasileiros de Psicologia, 70(3), 98-112.
Guimarães, L. M., & Carmo, J. S. (2018). Procedimentos eficazes no treino de toalete para indivíduos com autismo: contribuições de Azrin e colaboradores. Revista Psicologia e Saúde, 10(2), 69-82.
Guimarães, M. S., Martins, T. E. M., Keuffer, S. I. C., Costa, M. R. C., Lobato, J. L., Melo, Á. J., ... & da Silva Barros, R. (2018). Treino de cuidadores para manejo de comportamentos inadequados de crianças com transtorno do espectro do autismo. Revista Brasileira de Terapia Comportamental e Cognitiva, 20(3), 40-53.
Henklain, M. H. O., Carmo, J. D. S., & Haydu, V. B. (2018b). Contribuições analítico-comportamentais para descrever o repertório de professores universitários eficazes. Revista Brasileira de Orientação Profissional, 19(2), 197-207.
Henklain, M. H. O., de Araújo Gualberto, P. M., & dos Santos Carmo, J. (2018). Análise de erros na realização de atividades matemáticas com crianças. Educação em Foco, 540-567.
Henklain, M. H., Carmo, J. S., Haydu, V. B., & Muniz, M. (2018a). Brazilian faculty and student perspectives on excellent teaching. New Directions for Teaching and Learning, 2018(156), 31-39.
Hora, C. L., Debert, P., Lafrance, D. L., & Miguel, C. F. (2018). Controle Inadvertido pela Localização em Tarefas de Matching-to-Sample com Indivíduos com Transtorno do Espectro Autista. Revista Brasileira de Análise do Comportamento, 14(1).
Hussein, L. G., de Góes, C. C., Chiodelli, T., Oliveira, C. S., Gonçalves, F. L., & Verdu, A. C. M. A. (2018). Aquisição do comportamento de ouvir, baseada em seleção de figuras, em crianças com implante coclear contralateral. Revista Brasileira de Terapia Comportamental e Cognitiva, 20(1), 27-39.
Keuffer, S. I. C., & de Souza, C. B. A. (2018). Avaliação da adequação dos níveis de funcionalidade do VB-MAPP em uma amostra de crianças brasileiras. Acta comportamentalia: revista latina de análisis del comportamiento, 26(4), 433-446.
Langsdorff, L. C., Domeniconi, C., Schmidt, A., Gomes, C. G. S., & de Souza, D. S. (2018). Learning by exclusion in individuals with autism and Down syndrome. Psicologia: Reflexão e Crítica, 30, 1-10.
Leite, R. F. P., Santos, M. S. A., Ribeiro, E. M., Pessoa, A. L. S., Lewis, D. R., Giacheti, C. M., & Cavalcanti, L. P. D. G. (2018). Triagem auditiva de crianças com síndrome congênita pelo vírus Zika atendidas em Fortaleza, Ceará, 2016. Epidemiologia e Serviços de Saúde, 27, e2017553.
Lucchesi, F. D. M., Almeida-Verdu, A. C. M., & de Souza, D. G.(2018). Reading and speech intelligibility of a child with auditory impairment and cochlear implant. Psychology & Neuroscience, 11(3), 306-316.
Médici, A. D., & Carmo, J. S. (2018). Personalized System of Instruction (PSI) and Lesson Study (LS): a comparative analysis of two successful teaching methods. Science and Knowledge in Focus. 1, 5-18. doi:
Mizael, T. M. (2018). Perspectivas analítico-comportamentais sobre a homossexualidade: análise da produção científica [Behavior analytic perspectives on homossexuality: Analysis of the scientific publications]. Perspectivas em Análise do Comportamento, 9, 15-28.
Moran, V. E., Olaz, F. O., Pérez, E. R., & Del Prette, Z. A. (2018a). Desarrollo y validación del Test de Ansiedad Social para estudiantes universitarios (TAS-U). Liberabit, 24(2), 195-212.
Morán, V. E., Olaz, F. O., Pérez, E. R., & Del Prette, Z. A. P. (2018). Emotional-evolutional model of social anxiety in university students. International journal of psychology and psychological therapy, 18(3), 315-330.
Neves, A. J., Almeida-Verdu, A. C. M., de Assis, G. J. A., do Nascimento Silva, L. T., & Moret, A. L. M. (2018). Improving oral sentence production in children with cochlear implants: effects of equivalence-based instruction and matrix training. Psicologia: Reflexão e Crítica, 31(1), 14.
Oliveira, L. D. F. S., Júlio-Costa, A., Dos Santos, F. C., Carvalho, M. R. S., & Haase, V. G. (2018). Numerical processing impairment in 22q11. 2 (LCR22-4 to LCR22-5) microdeletion: A cognitive-neuropsychological case study. Frontiers in psychology, 9, 2193.
Pereira-Guizzo, C. D. S., Prette, A. D., Prette, Z. A. P. D., & Leme, V. B. R. (2018). Programa de habilidades sociais para adolescentes em preparação para o trabalho. Psicologia Escolar e Educacional, 22(3), 573-581
Pereira, F. S., Grauben, J., Neto, F. X. P., & Verdu, A. C. M. A. (2018). Emergência de nomeação bidirecional em criança com implante coclear via Instrução com Múltiplos Exemplares (MEI). Revista Brasileira de Terapia Comportamental e Cognitiva, 20(2), 26-39.
Pereira, V. A., Canovas, D. S., Varella, A. A. B, & de Souza, D. G. (2018). Generalization of equivalence relations from photos to objects by preschool children. Journal of the Experimental Analysis of Behavior, 109, 1-8.
Perez, W. F., de Almeida, J. H., de Rose, J. C., Dorigon, A. H., de Vasconcellos, E. L., da Silva, M. A., ... & Barnes-Holmes, D. (2019). Implicit and explicit measures of transformation of function from facial expressions of fear and of happiness via equivalence relations. The Psychological Record, 69(1), 13-24.
Pinato, L., Ribeiro, E. M., Leite, R. F. P., Lopes, T. F., Pessoa, A. L. S., Guissoni Campos, L. M., Piffer, G. E., Souza, A. L. D. M., & Giacheti, D. M. (2018). Sleep findings in Brazilian children with congenital Zika syndrome. Sleep, 41, zsy009.
Pinheiro-Chagas, P., Didino, D., Haase, V. G., Wood, G., & Knops, A. (2018). The developmental trajectory of the operational momentum effect. Frontiers in psychology, 9, 1062.
Queluz, F. N. F. R., Barham, E. J., Prette, Z. A. P. D., & Santos, A. A. A. D. (2018). Inventário de Habilidades Sociais para Cuidadores Familiares de Idosos (ihs-ci): Relações com Indicadores de Bem-Estar Psicológico. Trends in Psychology, 26(2), 537-564.
Resende, F. M., Fonseca, J., & Schmidt, A. (2018). Aprendizagem de relações palavra-objeto por exclusão em crianças típicas e com atraso da fala. Revista Brasileira de Análise do Comportamento, 14(1).
Ribeiro, D. M., Cavalcante, R. S. T., Bandeira, M. T. S., Sella, A. C., & Miguel, C. F. (2018). Efeitos do ensino do tato na emergência da categorização em crianças com Transtorno do Espectro Autista [Effects of tact training on the emergence of categorization in children with Autism Spectrum Disorder]. Acta Comportamentalia, 26, 71-91.
Rodrigues, G. S., & Jaeger, A. (2018). O uso de tarefas experimentais para o estudo da memória episódica. Ciências & Cognição, 23(1), 80-90.
Rodrigues, G. S., & Jaeger, A., (2018). Source memory and cognitive control in Gurdjieff meditators. Mindfulness 9 (6), 1736-1747.
Santos, E. A. L., Fonseca, A. F., Nogueira, C. B., & da Silva Barros, R. (2018). Vídeo-automonitoramento com checklist instrucional de integridade de tentativa discreta a crianças com autismo. Revista Brasileira de Análise do Comportamento, 14(1).
Santos, J. S., Giacheti, C. M., Dornelas, L. S., Silva, N. C., Souza, A. L., Campos, L. M. G., & Pinato, L. (2018). Day/night melatonin content in cerebral palsy. Neuroscience letters, 686, 23-27.
Santos, S. L., & de Rose, J. C. (2018). Investigating the impact of stimulus equivalence on children’s food choice and preference. Trends in Psychology/Temas em Psicologia, 26, 1-14.
Silva, Á. J. M., Keuffer, S. I. C., Oliveira, J. S. C. D., & Barros, R. D. S. (2018). Acquisition of Intraverbal Repertoire via Equivalence-Based Instruction in Children with Autism Spectrum Disorder. Trends in Psychology, 26(3), 1155-1171.
Silveira, M. V., Sbrocco, G., Sarmento, R. S., Cortez, M. D., Ramos, C. F., & de Rose, J. C. (2019). The use of N400 in studies of stimulus equivalence: a review of methods and parameters. Revista Brasileira de Análise do Comportamento, 14(1).
Soares-Filho, P. S. D., de Carvalho, L. M., de Moraes Hamasaki, E. I., Campos, H. C., Perez, W. F., Arntzen, E., & Tomanari, G. Y. (2019). Manual-Observing Procedure: an Alternative to the Investigation of Stimulus Control and Equivalence Classes in Matching-to-Sample. The Psychological Record, 69(2), 165-174.
Sousa, C. P. C., & de Sá, L. G. C. (2018). A percepção de suporte social em mulheres encarceradas. Revista brasileira de ciências criminais, (146), 151-171.
Sousa, K. E., Okada, A. R. S., Nogueira, A. O. F., Castro, T. R., Oliveira, G. A. M, Rocca, J. Z., & Freitas, L. A. 2018).Modelação em vídeo e intervenção mediada por pares para promover interações sociais de alunos com Transtorno do Espectro Autista. Acta Comportamentalia: Revista Latina de Análisis del Comportamiento, 26(2).
Souza Jr, G. N., dos Santos Brito, Y. P., Tsutsumi, M. M. A., Marques, L. B., Goulart, P. R. K., Monteiro, D. C., & de Santana, Á. L. (2018). The Adventures of Amaru: integrating learning tasks into a digital game for teaching children in early phases of literacy. Frontiers in psychology, 9.
Souza Junior, G. N., da Silva, A. C., de Santana, Á. L., dos Santos Assunção, F., dos Santos Brito, Y. P., & Monteiro, D. C. (2018). Jogos digitais e aplicações web como forma de engajamento no ensino da leitura utilizando tarefas adaptativas matching-to-sample. IE Comunicaciones: Revista Iberoamericana de Informática Educativa, (27), 13-22.
Souza, G. N., de Deus, D. F., Tadaiesky, V., de Araújo, I. M., Monteiro, D. C., & de Santana, Á. L. (2018). Optimizing tasks generation for children in the early stages of literacy teaching: a study using bio-inspired metaheuristics. Soft Computing, 22(20), 6811-6824.
Souza, L. M. R. D., Gil, M. S. C. D. A., & Garcia, L. T. (2018b). Learning by Exclusion in Toddlers. Paidéia (Ribeirão Preto), 28, e2810-e2810
Souza, L. M. R., Gil, M. S. C. A., & Garcia, L. T. (2018a). Sondas de discriminação na avaliação da aprendizagem de relações emergentes nome-objeto por exclusão. Trends in Psychology/Temas em Psicologia, 26(4), 2231-2248.
Souza, L. M.R., & Gil, M. S. C. A. (2018). Estabelecimento de relações emergentes nome-objeto por bebês de 18 a 22 meses. Acta Comportamentalia: Revista Latina de Análisis del Comportamiento, 26(2).
Tanamati, L. F., Muniz, L. F., Samuel, P. A., Goffi-Gomez, M. V. S., Wiemes, G. R. M., Lima, D. P., ... & Moret, A. L. M. (2018). Use of remote control in the intraoperative telemetry of cochlear implant: multicentric study. Brazilian journal of otorhinolaryngology.
Varella, A. A., & de Souza, C. M. C. (2018). Ensino por tentativas discretas: Revisão sistemática dos estudos sobre treinamento com vídeo modelação. Revista Brasileira de Terapia Comportamental e Cognitiva, 20(3), 73-85.
Vasconcelos, L. A., & Lemos, R. F. (2018). Do sistema teórico de BF Skinner à metacontingência: Observação, experimentação e interpretação. Revista Brasileira de Análise do Comportamento, 14(1).
Velludo, N. B., & de Hollanda Souza, D. (2018). Amigos imaginários: Contribuições para o desenvolvimento infantil. Psicol. teor. pesqui, 34, e3432-e3432.
Vieira-Santos, J., Del Prette, A., & Del Prette, Z. A. P. (2018). Habilidades sociais de docentes universitários: uma revisão sistemática da literatura. Acta Scientiarum. Education, 40(3).
Vieira-Santos, J., Del Prette, A., & Del Prette, Z. A. P. (2018). Inventário de habilidades sociais educativas do professor universitário-versão aluno (IHSE-PU-Aluno): dados preliminares. Avaliação Psicológica, 17(2), 260-270
Vieira-Santos, J., Del Prette, Z. A. P., & del Prette, A. (2018a). Habilidades sociais educativas: revisão da produção brasileira [Educative social skills: A systematic review of Brazilian production]. Avances em Psicologia Lationoamericana, 36, 46-63.