Aggio, N. M., Pedrosa, S. C. D., & de Rose, J. C. (2017). Falsas memórias na perspectiva da análise do comportamento: Uma análise da literatura [False memories in a behavior analysis perspective: A literature analysis]. Acta Comportamentalia, 25, 379-393.
Agostino, C. S., Caetano, M. S., Balci, F, Claessens, P. M. E., & Zana, Y (2017). Individual differences in long-range time representation. Attention, Perception, & Psychophysics, 80, 1-8. https://doi.org/10.3758/s13414-017-1286-9
Alves, M. S., Melo, R. M., & Hanna, E. S. (2017). Efeitos de estímulo redundante e da ordem dos testes [Equivalence classes: Effects of the redundant element and the order of tests]. Psicologia: Teoria e Pesquisa, 33, 1-11. doi: http://dx.doi.org/10.1590/0102.3772e3326
Amarante, L. M., Caetano, M. S., & Laubach, M. (2017). Medial frontal theta is entrained to rewarded actions. Journal of Neuroscience, 37, 10757-10769, doi: https://doi.org/10.1523/JNEUROSCI.1965-17.2017
Amd, M., de Almeida, J. H. de Rose, J. C., Silveira, C. C., & Pompermaier, H. M. (2017). Effects of orientation and differential reinforcement on transitive stimulus control. Behavioural Processes, 144, 58-65. https://doi.org/10.1016/j.beproc.2017.08.014
Barne, L. C., Claessens, P. M. E., Reyes, M. B., Caetano, M. S., & Cravo, A. M. (2017). Low- -frequency cortical oscillations are modulated by temporal prediction and temporal error coding. Neuroimage, 146, 40-46. https://doi.org/10.1016/j.neuroimage.2016.11.028
Benitez, P., Gomes, M. L., Bondioli, R., & Domeniconi, C. (2017). Mapeamento das estratégias inclusivas para estudantes com deficiência intelectual e autismo [Mapping of inclusive strategies for students with intelectual disabilities and autism]. Psicologia em Estudo, 22, 81-93.
Benvenuti, M. F. L., Oliveira, T. P., & Lyle, L. (2017). Afeto e comportamento social no ensino: a importância das consequencias do comportamento [Affection and social behavior in teaching planning: the role of the consequences of behavior]. Psicologia USP, 28, 368-377. http://dx.doi.org/10.1590/0103-656420160135
Benvenuti, M. F. L., de Toledo, T. F. N., Simões, R. A. G., & Bizarro, L. (2017). Comparing illusion of control and superstitious behavior: Rate of responding influences judgment of control in a free-operant procedure. Learning and Motivation, https://doi.org/10.1016/j.lmot.2017.10.002
Bertao, T. S. P., & Postalli, L. M. M. (2017). Jogo de tabuleiro: Contribuições na leitura de alunos do Ensino Fundamental [Board game: Contributions in reading of students from elementary school]. Educere et Educare, 12, 1-14.
Bueno, F. D., Morita, V. C., Camargo, R. Y., Reyes, M. B., Caetano, M. S., & Cravo, A. M. (2017). Dynamic representation of time in brain states. Scientific Reports, 7. doi: https://doi.org/10.1038/srep46053
Camara, M. R., Ducatti, M., & Schmidt, A. (2017). Identity matching to sample and exclusion performance in elderly with and without neurocognitive disorders. Behavioral Interventions, 32, 326-340. https://doi.org/10.1002/bin.1487
Cardoso, B. L. A., & Del Prette, Z. A. P. (2017). Habilidades sociais conjugais: uma revisão da literatura brasileira [Marital social skills: A review of the Brazilian literature]. Revista Brasileira de Terapia Comportamental e Cognitiva, 19, 124-137.
Comodo, C. N., Del Prette, A., & Del Prette, Z. A. P. (2017). Intergeracionalidade das habilidades sociais entre pais e filhos adolescentes [Intergenerational transmission of social skills between parents and adolescent children]. Psicologia: Teoria e Pesquisa, 33, 1-9. http://dx.doi.org/10.1590/0102.3772e33311
Cortez, M. D., Miguel, C. F., & de Rose, J. C. (2017). Efeitos de diferentes tipos de treino de correspondência na manutenção de autorrelatos correspondentes de crianças [Effects of different types of correspondence training on the maintenance of children’s self-report accuracy]. Acta Comportamentalia, 25, 511-527.
Cruz, A. D., Angelo, T. C. S., Lopes, A. C., Guedes, D. M. P., Alves, T. K. M., Fidêncio, V. L. D., Moret, A. L. M., & Jacob, R. T. S. (2017). Planilha de triagem acústica da sala de aula: tradução e adaptação cultural para o Português Brasileiro [Classroom acoustical screening survey work-sheet: Translation and cultural adaptation to Brazilian Portuguese]. Audiology – Communication Research, 22, 1-10. http://dx.doi.org/10.1590/2317-6431-2016-1766
Dias, T. P., Del Prette, Z. A. P., & Del Prette, A. (2017). Desempenho social de pré-escolares em situações estruturadas: Estimativas de mães e professoras [Social performance of preschoolers in structured situations: Estimation of mothers and teachers]. Psicologia: Teoria e Pesquisa, 33, 1-9. http://dx.doi.org/10.1590/0102.3772e3335
Domeniconi, C., Gràcia, M., Benitez, P., & Vessoni, J. (2017). Adaptação da Escala de Avaliação do Ensino de Linguagem Oral em Contexto Escolar (EVALOE) para seu uso em contexto familiar (EVALOF) [Adaptation of the Assessment Scale of Oral Language Teaching in School for a familiar context] Revista de Psicologia da Criança e do Adolescente, 8, 65-80.
Domeniconi, C., & Machado, A. (2017). Temporal bisection task with dogs: an exploratory study. Psychology & Neuroscience, 10, 101-108. doi: https://doi.org/10.1037/pne0000080
Donadeli, J. M., & Domeniconi, C. (2017). Ensino de leitura de sentenças para crianças em idade escolar [Teaching reading sentences to school children]. Acta Comportamentalia, 25, 179-195.
Dube, W. B., Thompson, B., Silveira, M. V., & Nevin, J. A. (2017). The role of contingencies and stimuli in a human laboratory model of problem behavior. The Psychological Record, 67, 463-471.
Fava, V. M. D., & Vasconcelos, L. A. (2017). Behavior of program Bolsa Familia beneficiaries: A behavior analytic perspective on fulfillment of education and health conditionalities. Behavior and Social Issues, 26, 156-171.
Flores, E. P., Medeiros, F., Souza, C.B.A. (2017). Emoções: Fundamentos conceituais dos fenômenos psicológicos [Emotions: Conceptual foundations of psychological phenomena]. Revista Brasileira de Terapia Comportamental e Cognitiva, 19, 49-60
França-Freitas, M. L. P., Del Prette, A., & Del Prette, Z. (2017). Habilidades sociais e bem-estar subjetivo de crianças dotadas e talentosas [Social skills and subjective well-being of gifted and talented children]. Psico-USF, 22, 1-12.
Ganthous, G., Rossi, N. F., & Giacheti, C. M. (2017). Oral narrative of individuals with disorders of the Fetal Alchoolic Spectrum. CODAS, 29, 1-7. http://dx.doi.org/10.1590/2317- 1782/20172017012
Garcia, V. A., Falcão, A. P., & Almeida-Verdu, A. C. M. (2017). O treino de operantes verbais durante o comportamento de estudar: relato de um caso [The training of verbal operants during the behavior of studying: A case report]. Revista Brasileira de Terapia Comportamental e Cognitiva, 19, 31-48.
Gomes, C. G. S., de Souza, D. G., Dutra, A., & Oliveira, I. M. (2017). Intervenção comportamental precoce e intensiva com crianças com autismo por meio da capacitação de cuidadores [Early and intensive behavioral intervention with children with autism through caregiver training]. Revista Brasileira de Educação Especial, 23, 377-390.
Gomes, M. L., Benitez, P., Zaine, I., & Domeniconi, C. (2017). Ensino de leitura por diferentes treinos discriminativos para alunos com e sem deficiência intelectual [Teaching reading by different discriminative training for students with and without intellectual disabilities]. Acta Comportamentalia, 25, 157-177.
Gomes, M. L. C., Afonso, P. B., Domeniconi, C., & Almeida-Verdu, A. C. M. (2017). Efeitos do ensino do ecóico aliado a repertórios básicos de leitura sobre a nomeação de palavras em crianças com deficiência intelectual [Effects of echoic teaching combined with basic reading repertoires on word naming in children with intellectual disabilities]. Trends in Psychology/Temas em Psicologia, 25, 319-334. http://dx.doi.org/10.9788/TP2017.1-18Pt
Haase, V. G., & Alves, I. S. (2017). In search of the moral-psychological and neuroevolutionary bases of political partisanship. Dementia & Neuropsychologia, 11, 15-23. http://dx.doi.org/10.1590/1980-57642016dn11-010004
Henklain, M. H. O., Haydu, V. B., & Carmo, J. S. (2017). Produção analítico-comportamental brasileira sobre comportamento matemático e de ensinar matemática: dados de 1970 a 2015 [Brazilian behavior-analytic production on mathematical behavior and behavior of teaching and mathematics’ teaching behavior]. Trends in Psychology/Temas em Psicologia, 25, 452-466. http://dx.doi.org/10.9788/TP2017.3-24
Jacob, R. T. S., Frederigue-Lopes, N. B., Cruz, A. D., Alves, T. K. M., Angelo, T. C. S., Santos, L. G., Mondelli, M. F. C. G., & Moret, A. L. M. (2017). TELEGRAM: contribuição na indicação de tecnologia assistiva para indivíduos com deficiência auditiva [TELEGRAM: Contribution for the indication of assistive technology indication for individuals with auditory deficiency hearing impairment]. CoDAS, 29, 1-6. http://dx.doi.org/10.1590/2317-1782/20172016012
Jaeger, A., & Dobbins, I. A. Revising recognition judgments during noisy recognition evidence accumulation: The dynamics of losses versus gains. Memory & Cognition, 45, 1063-1077. doi: http://dx.doi.org/10.3758/s13421-017-0715-2
Jaeger, A., Bourscheid, F., Santos, M. P. F., & Stein, L. M. (2017). Recognition of emotional words: Response time effects of novelty. Psychology & Neuroscience, 10, 167-175. http://dx.doi.org/10.1037/pne0000092
Jesus, J. C., Oliveira, T. P., & Rezende, J. V. (2017). Generalização de mandos aprendidos pelo PECS (Picture Exchange Communication System) em crianças com Transtorno do Espectro autista [Generalization of mands learned by PECS (Picture Exchange Communication System) in children with autism. Trends in Psychology/Temas em Psicologia, 25, 531-543. http://dx.doi.org/10.9788/TP2017.2-07
Kataoka, K. B., & Barros, R. S. (2017). Classes funcionais e de equivalência em crianças diagnosticadas com autismo [Functional and equivalence classes in children diagnosed with autism]. Revista Brasileira de Terapia Comportamental e Cognitiva, 19, 18-30.
Kirchner, L. F., Benitez, P., Tatmatsu, D. I. B., Ribeiro, G. W., Vargas, V. M., & Del Prette, Z. A. P. (2017). Habilidades sociais educativas em mães de crianças/adolescentes com Diabetes Mellitus Tipo 1 [Social educational skills in mothers of children/teens with Type 1 Diabetes Mellitus]. Revista de Psicologia da UFC, 8, 155-164.
Langsdorff, L.C., Domeniconi, C., Schmidt, A., Gomes, C.G.S., & de Souza, D.G. (2017). Learning by exclusion in individuals with autism and Down Syndrome. Psicologia: Reflexão e Crítica, 30(9). https://doi.org/10.1186/s41155-017-0064-x
Lindau, T. A., Giacheti, C. M., Silva, I. B., & de Souza, D. G. (2017). N400 analysis of semantic processing in children aged zero to six years: A literature review. CEFAC, 19, 690-701. http://dx.doi.org/10.1590/1982-0216201719513517
Lopes, D. C., Dascanio, D., Ferreira, B. C., Del Prette, Z. A. P., & Del Prette, A. (2017). Treinamento de habilidades sociais: Avaliação de um programa de desenvolvimento interpessoal profissional para universitários de ciências exatas [Social skills training: Evaluation of an interpersonal professional development program for undergraduates of exact sciences courses]. Interação em Psicologia, 21, 55-65.
Lucchesi, F. M., & Almeida-Verdu, A. C. M. (2017). Teaching language components to deaf/ hard-of-hearing and cochlear implant users: a literature review. CEFAC, 19, 855-867. http://dx.doi.org/10.1590/1982-021620171965717
Malerbo, A. C. D. B., & Schmidt, A. (2017). Aprendizagem de relações nome-textura por meio de dois procedimentos de ensino por exclusão [Learning of name-texture relations in two exclusion teaching procedures]. Acta Comportamentalia, 25, 5-23.
Marques, N. S., & Benvenuti, M. F. (2017). The study of superstition in behavioral sciences: Discussing experimental arrangements and theoretical assumptions. Trends in Psychology/Temas em Psicologia, 25, 1397-1409. doi: https://doi.org/10.9788/TP2017.3-21
Martins, T. E. M., & Barros, R. S. (2017). Podemos prescindir de controle aversivo na intervenção analítico-comportamental ao autismo? [Can we dismiss aversive control in behavior analytic intervention to autism?]. Acta Comportamentalia, 25, 101-116.
Mizael, T. M., & de Rose, J. C. (2017). Análise do comportamento e preconceito racial: Possibilidades de interpretação e desafios [Behavior analysis and racial prejudice: potential interpretations and challenge]. Acta Comportamentalia, 25, 365-377.
Moreira, M. B., Oliveira, A., & Hanna, E. S. (2017). Stimulus arrangement in simple discriminative training with compound and emergence of stimulus equivalence classes. Trends in Psychology/Temas em Psicologia, 25, 369-384. doi: https://doi.org/10.9788/TP2017.1-19En
Moura, R., Andrade, P. M., Fontes, P. L. B., Ferreira, F. O., Salvador, L. S., Carvalho, M. R. S., & Haase, V. B. (2017). Mini-mental state exam for children (MMC) in children with hemiplegic cerebral palsy. Dementia & Neuropsychologia, 11, 287-296. http://dx.doi.org/10.1590/1980-57642016dn11-030011
Perez, W. F., Kovac, R., Linares, I., Barbosa, S. F., Gomes, C. T., Santos, G., & de Almeida, J. H. (2017). Utilizando o AAQ-II e o IRAP para prever a ocorrência de esquiva experiencial [Using the AAQ-II and the Irap to predict the occurence of experiential avoidance]. Revista Brasileira de Terapia Comportamental e Cognitiva, 19, 34-48.
Perez, W. F., Kovac, R., Nico, Y. C., Caro, D. M., Fidalgo, A. P., Linares, I., de Almeida, J. H., & de Rose, J. C. (2017). The transfer of Crel contextual control (same, opposite, less than, more than) through equivalence relations. Journal of the Experimental Analysis of Behavior, 108, 318-334. https://doi.org/10.1002/jeab.284
Perez, W. F., Kovac, R., Nico, Y. C., Fidalgo, A. P., Caro, D., Linares, I., Boavista, R. R. C., Barbosa, S. F., Gomes, C. T., Santos, G., & Almeida, J. H. (2017). Utilizando o Implicit Relational Assessment Procedure (IRAP) para avaliar aspectos verbais da esquiva experiencial: Um estudo piloto [Using the Implicit Relational Assessment Procedure (IRAP) to assess the verbal relations entailed on experiential avoidance: A pilot study]. Revista Brasileira de Terapia Comportamental e Cognitiva, 19, 77-91.
Perez, W. F, Tomanari, G. Y., & Vaidya, M. (2017). Effects of heterogeneous controlling relations on tests of transitivity and equivalence: An exploratory study. European Journal of Behavior Analysis. https://doi.org/10.1080/15021149.2017.1309957
Piccolo, L. R., Giacomoni, C. H., Julio-Costa, A., Oliveira, S., Zbornik, U., Haase, V. G., & Salles, J. F. (2017). Reading anxiety in L1: Reviewing the concept. Early Childhood Education Journal, 44, 1-7. https://doi.org/10.1007/s10643-016-0822-x
Picoli, R. M. M., de Rose, J. C., & Arantes, A. K. L. (2017). Análise funcional do comportamento verbal de humor [Functional analysis of humor verbal behavior]. Revista Brasileira de Terapia Comportamental e Cognitiva, 19, 108-123.
Pinto, F. N. F. R., Barham, E. J., Del Prette, Z. A. P., Fontaine, A. M. G. V., & Olaz, F. (2017). Inventário de habilidades sociais para cuidadores de idosos (IHS-CI): Evidências de validade [Social skills inventory for caregivers of elderly people (IHS-CI): Evidence of validity]. Avaliação Psicológica, 16, 76-86. http://dx.doi.org/10.15689/ap.2017.1601.09
Prette, Z. A. P., de Sá, L. G., & Oláz, F. (2017). Initial psychometric properties of the Inventory of Anticipatory Coping Skills for Abstinence from Alcohol and Other Drugs. Avaliação Psicológica, 16, 176-186. doi: https://doi.org/10.15689/AP.2017.1602.08
Rafael, M. S., Carreira, E., Alves, L. P. L., Carvalho, A. N., Jaeger, A., Teixeira, A. L., & Souza, L. C. (2017). Amnésia global transitória: epidemiologia fisiopatologia, clínica e terapêutica [Global transient amnesia: epidemiology, physiopathology, clinical features and therapeutics]. Revista Brasileira de Neurologia, 53, 27-37.
Reis, L. F. T., Perez, W. F., & de Rose, J. C. (2017). Accounting for musical perception through equivalence relations and abstraction: An experimental approach. International Journal of Psychology and Psychological Therapy, 17, 279-289.
Ribeiro, D. M., Melo, N. R. C., & Sella, A. C. (2017). A inclusão de estudantes com autismo na rede municipal de ensino de Maceió [The inclusion of students with autismo in Maceió municipal education system]. Revista Educação Especial, 30, 425-440.
Rique, L. D., Almeida-Verdu, A. C. M., Silva, L. T. N., Buffa, M. J. M. B., & Moret, A. L. M. (2017). Leitura após formação de classes de equivalência em crianças com implante coclear: precisão e fluência em palavras e textos [Reading after equivalence class formation in children with cochlear implant: Accuracy and fluency in words and texts]. Acta Comportamentalia, 25, 307-327.
Rique, L. D., Guerra, B. T., Boreli, L., Oliveira, A. P., & Almeida-Verdu, A. C. M. (2017). Verbal behavior teaching by multiple exemplars in a child with auditory neuropathy spectrum disorder: a case study. Revista CEFAC, 19, 289-298. http://dx.doi.org/10.1590/1982-021620171928516
Rocca, J. Z., Donadone, J. C., & Oliveira, V. G. (2017). A prevalência do tabagismo entre estudantes da Universidade Federal de Mato Grosso, Campus de Rondonópolis [The prevalence of smoking among students of the Federal University of Mato Grosso – Rondonópolis Campus]. Revista de Ciências Médicas e Biológicas, 16, 59-66.
Rocha, C. A. A. (2017). Skinner and Feyerabend on the method and role of Science in a free society. Trends in Psychology/Temas em Psicologia, 25, 927-939. doi: https://doi.org/10.9788/TP2017.3.02En
Rodrigues, R. M., Cedro, A. M., Fonseca, R. M., Friedlander, C. V., Torres, P. H. R., de Oliveira, V. F., Couto, P. H. G., Leme Jr., A. C., & Huziwara, E. M. (2017). A influência do timbre na aquisição de habilidades musicais rudimentares [The influence of timbre on the acquisition of rudimentary musical skills]. Revista Psicologia e Saúde, 9, 77-93.
Romera Leme, V. B., Valentini, F., Campos, J. R., Del Prette, A., & Del Prette, Z. A. P. (2017). Psychometric properties of the brief version of the Social Skills Inventory for Adolescents. The Spanish Journal of Psychology, 20, E36. https://doi.org/10.1017/sjp.2017.29
Rosin-Pinola, A. R., Marturano, E. M., Elias, L. C. S., & Del Prette, Z. A. P. (2017). Ensinando habilidades sociais educativas para professores no contexto da inclusão escolar [Teaching educational social abilities to teachers in the context of educational inclusion]. Revista Educação Especial, 30, 737-749.
Rossi, N. F., & Giacheti, C. M. (2017). Association between speech-language, general cognitive functioning, and behavior problems in individuals with Williams Syndrome. Journal of Intellectual Disability Research, 61, 707-718. https://doi.org/10.1111/jir.12388
Sales, A. M. N., Cola, P. C., Giacheti, C. M., & Silva, R. G. (2017). Análise qualitativa e quantitativa da deglutição orofaríngea na Síndrome de Down [Qualitative and quantitative analysis of oropharyngeal swallowing in Down’s syndrome]. CODAS, 29, 1-5. http://dx.doi.org/10.1590/2317-1782/20172017005
Santos, B. C., & Souza, C. B. A. (2017). Comportamento autoclítico: Características, classificações e implicações para a análise comportamental aplicada [Autoclitic behavior: Characteristics, classifications, and implications for applied behavior analysis]. Revista Brasileira de Terapia Comportamental e Cognitiva, 19, 88-101.
Santos, E. A. L., Nogueira, C. B., Queiroz, L. L., & Barros, R. S. (2017). Equivalence class formation via class-specific consequences in children diagnosed with Autism Spectrum Disorder. Trends in Psychology/Temas em Psicologia, 25, 831-842. http://dx.doi.org/10.9788/TP2017.2-20
Santos, G. A. R., Perez, W. F., Almeida, J. H., & de Rose, J. C. (2017). Transformação do significado de palavras sem sentido via relações arbitrárias de comparação com faces alegres [Transformation of the meaning of nonsense words through arbitrary comparatve relations with happy faces]. Perspectivas em Análise do Comportamento, 8, 269-285.
Santos, S. L., & de Rose, J. C. (2017). Manutenção das classes de equivalência e transferência de função: Uma investigação por meio de escolhas alimentares de crianças [Maintenance of equivalence classes and transfer of function: An investigation through the children’s food choices]. Perspectivas em Análise do Comportamento, 8, 1-15.
Sartori, R. M., Del Prette, A., & Del Prette, Z. A. P. (2017). Habilidades sociais do terapeuta na formação da aliança psicoterapêutica: Estudo de revisão [Social skills of the therapist in the formation of the psychotherapeutic alliance: Review study]. Revista Brasileira de Psicoterapia, 19, 29-43.
Silva, A. J. M., Amaral, E. V., Barboza, A. A., & Barros, R. S. (2017). Efeitos do número de exemplares sobre aquisição e generalidade de desempenho de crianças diagnosticadas com Transtorno do Espectro do Autismo (TEA) [Effects of the number of exemplars on acquisition and generality of performance of children diagnosed with Autism Spectrum Disorder (ASD)]. Revista Brasileira de Análise do Comportamento, 13, 5-15.
Silva, F. T. N., Neves, E., & Souza, C. B. A. (2017). Relações funcionais entre estímulos condicionais sociais, atenção conjunta, tato e mando em crianças com autismo [Functional relations between social conditional stimuli, joint attention, tact, and mand in children with autism]. Revista Brasileira de Terapia Comportamental e Cognitiva, 19, 45-61.
Silva, I. B., Lindau, T. A., & Giacheti, C. M. (2017). Instrumentos de avaliação da linguagem falada de pré-escolares nascidos prematuros: Uma revisão da literatura [Preschool preterm infants’ oral language assessment instruments: A literature review]. Revista CEFAC, 19, 90-98.
Silva, R. V., Neves, A. J., & Almeida-Verdu, A. C. M. (2017). Ensino de relações de equivalência com sentenças de cinco termos e produção oral em uma criança com implante coclear [Teaching of equivalence relations with sentences of five terms and oral production by a child with cochlear implant]. Acta Comportamentalia, 25, 289-306.
Osório, A.A.C., Rossi, N.F., Gonçalves, O.F., Sampaio, A., & Giacheti, C.M. (2017). Psychopathology and behavior problems in children and adolescents with Williams syndrome: Distinctive relationships with cognition. Neuropsychology, Development, and Cognition, 23(6), 631-641. https://doi.org/10.1080/09297049.2016.1183607
Silva, R. A., & Debert, P. (2017). Go/no-go procedure with compound stimuli with children with autism. Journal of Applied Behavior Analysis, 50, 750-755. doi: https://doi.org/10.1002/jaba.421
Silveira, M. V., Mackay, H. A., & de Rose, J. C. (2017). Measuring the transfer of meaning through members of equivalence classes merged via a class-specific reinforcement procedure. Learning and Behavior. https://doi.org/10.3758/s13420-017-0298-6
Varella, A. A. B., de Souza, D. G., & Williams, W. L. (2017). O teste ABLA e suas implicações para o ensino de pessoas com autismo e distúrbios do desenvolvimento [The ABLA test and its implications for teaching children with autism and developmental disabilities]. Acta Comportamentalia, 25, 41-56.
Vega, F., Gracia, M., Benitez, P., & Domeniconi, C. (2017). Valoración de la enseñanza de la lengua oral em el aula: uso de la herramienta EVALOE em Brasil [Assessment of oral language teaching in the classroom: Use of the EVALOE tool in Brazil]. Revista Ibero-Americana de Estudos em Educação, 12, 1085-1103. doi: http://dx.doi.org/10.21723/riaee.v12.n2.9125
Velasco, S. M., Benvenuti, M. F. L., Sampaio, A. A. S., & Tomanari, G. Y. (2017). Cooperation and metacontingency in pigeons. The Psychological Record, 67, 537-545. doi: https://doi.org/10.1007/s40732-017-0256-x